Raamatupidamine Turundus Disain
  • Avaleht
  • Raamatupidamine
  • Turundusteenus
  • Reklaami disain ja tootmine
  • Ettevõttest
  • Huvitavat lugemist
Meie hoiame Sinu ettevõtte finantsid  korras ja turundustegevuse ajakohasena

SINA NAUDI!

Tööandja bränding algab ettevõtte seest

3/26/2019

0 Comments

 
Picture

​Õnnestunud tööandja brändimist ei tuleks mõõta mitte kasvanud kasumis, vaid kandideerivates ja palgatud talentides. Mis – tõsi küll – võivad kokkuvõttes käsikäes käia.
​
Kaire Tammer, turundusjuht



1996. aastal avaldasid Simon Barrow ja Tim Ambler teadusliku artikli nimega „The Employer Brand“, mida loetakse esimeseks tööandja brändingu ideed tutvustavaks teoseks. Loomulikult oli seda mõtet ka varem siin-seal ringi pillutud, kuid mitte sarnases mahus. Juba 1997. aastal ilmus Harvard Business Pressilt „The War for Talent“, mis käsitles sarnast temaatikat.
 Tänaseks leiab sadu artikleid ja arvamusliidreid (nt Brett Minchington) rääkimas tööandja brändingu teemal, kuid ikkagi aetakse selle tähendust sassi laiemalt värbamisturundusega.
Tööandja bränding keskendub vähem ettevõtte pakutavatele toodetele või teenustele ning tegeleb hoopiski enese kui hea tööandja tutvustamisega. Õnnestunud tööandja brändimist ei tuleks mõõta mitte kasvanud kasumis, vaid kandideerivates ja palgatud talentides. Mis – tõsi küll – võivad kokkuvõttes käsikäes käia. Käimasolevates projektides puutun ikka ja jälle kokku tööandja brändinguga ja Scoro samateemalise seminari külastus ajendas tegema mõtetest kokkuvõtet.

Tööturg 2019. aastal

Eestis on viimasel ajal probleemiks olnud kvalifitseeritud töötajate puudus ja konkurents talentide pärast, mis ka tõenäoliselt on teinud tööandja brändingu sedavõrd kuumaks teemaks. Loomulik põlvkonnavahetus tööturul on muutnud keskmise inimese ootusi töökohale. Kui varasemalt oli ideaaliks töötada elu jooksul ühes-kahes ettevõttes ja tuua leib lauale, siis hetkel aktiivne tööpõlvkond hindab kodu ja töö ühildamise võimalusi, paindlikku tööaega, huvitavaid ülesandeid, kaasaegseid tööruume, panust ühiskonna ja enese arengusse.
Reaalsuses dikteerivad tänase päeva tööturgu töötajad mitte tööandjad. Statistikaameti andmetel on pikaajaliste töötute arv viimase 20 aasta väikseim ja töötuse määr vaid 5,4%. Samal ajal nägi 2018. aasta rekordilist osaajaga töötajate arvu (82 000 inimest), mida on kindlasti võimendanud vastutulelikumad töötingimused ja vajadus kvalifitseeritud tööjõu järgi (ka siis, kui see on ainult poole ajast või kontorist eemal). Need, kellel oli varasemalt raske endale töökohta ühel või teisel põhjusel leida, on samuti paindlikumas töömaailmas konkurentsivõimelisemad.

Minu väärtused tööandjana

Ise hakkasin ettevõtjaks, sest minu isikuomadused, ootused töökohale ja -keskkonnale, olid midagi mida tol momendil tööturg ei pakkunud. Nagu öeldakse – ära vingu, vaid tee ise paremini, nii sai ka tehtud otsus endale meelepärane töökoht ise luua. Usun, et pole ainus, kellele ei meeldi kammitsatesse ja raamidesse surumine. Nagu paljud –  tean ise, et olen kohusetundlik, töö saab alati tehtud, kokkulepetest kinnipeetud ja eesmärgid saavutatud. Kui töö iseloom seda just ei nõua (klienditeenindus vms), siis näen nn tagumikutundide tegemist tagurliku tingimusena.
Ka antud artiklit kirjutan pühapäeva õhtul kell 18, sest juhtumisi on just praegu langenud kokku tingimused, mis aitavad mul keskenduda: ei lenda peale uusi ülesandeid ega e-maile, kontoris on surmvaikus, aju puhanud ja mõtted vabad. Varasemalt palgatöölisena ei tundunud mulle aus olukord, kus eelmine õhtu tuli kontoris viibida 20-ni õhtul, aga järgmisel päeval sama säravalt kell 8 uuesti platsis olla, sest muidu tervitas kolleegide silmis tööluusis süüdistav pilk. Hindan positiivset õhkkonda, kus ei ussitata ja ei nähta sisepingetes võimalust töökoha sisese konkurentsi tekitamiseks.
Tulles mineviku meenutuste juurest tagasi tänapäeva, siis just need momendid on mind vorminud tööandjaks, kes valmis oma töötajatele pakkuma paindlikku tööaega ja -tingimusi. Loomulikult tuleb siinkohal silmas pidada, et selline töövorm ei sobi kõigile ja nõuab suurt vastastikku usaldust. Klientide vajadused, pangamaksete kellaajad, tööde tähtajad ja muud tööprioriteedid peavad paigas olema, sest erinevates asukohtades viibides pole vajadusel võimalik uksele koputada ja koheselt aru pärida. Ehk siis tööandja poolse suure vabadusega antakse kaasa ka suur vastutus.
 Ja kui inimesena tead, et tähtajad kipuvad ununema, paberid kaduma, mõte kodus uitama – säästa nii end kui tööandjat kodukontori kadalipust. ​
​​
Mõtted Scoro seminarilt, mis vajaksid üle kordamist

Scoro seminaril oli palju tuttavaid mõtteid, kuid enim jäi kõlama see, et ettevõtte kultuuri ei saa teeselda. Kui sisekliima ja töökeskkond ei ole head, siis närib uus töötaja kiirelt läbi talle tekitatud valeootused. Tundub mõneti ilmselge, aga tööandja brändingu puhul tuleks rõhku panna ka teadlikkuse suurendamisele. Moment, kus sinu juurde kandideerivad inimesed, kellele ei pea enam seletama enda brändi põhiväärtusi vaid saab nende kohta kandidaadilt endalt pärida, on vihje õnnestunud imago-loomest.
​
Mõned nipid enda kui ihaldatud tööandja brändimiseks:
​
  • Lase oma töötajatel jagada emotsioone sotsiaalmeedias. Sellised emotsioonid on siirad, näitavad usaldust töötaja-tööandja suhtes ja teevad orgaanilist turundust brändile. Inimesed ostavad arvamusi, soovitusi, muljeid paremini oma sõpradelt kui ametlikelt ettevõtte kontodelt.
  • Ei tohiks alatähtsustada traditsioonide tekitamist ja säilitamist. Ühised üritused ja tegevused sisendavad tiimitunnet. See annab põhjuse midagi üheskoos oodata, hiljem muljetada ja mäletada. Sealhulgas pöörata tähelepanu sünnipäevade, saavutuste jms tähistamisele.
  • Töötaja on inimene ka siis kui ta on tööl, seega mis teeb inimesi eraelus õnnelikuks teeb seda tõenäoliselt ka töökeskkonnas. Kaasaegses ettevõtte kultuuris mõelda nt lemmikloomade kaasa võtmisele. Loomad alandavad stressi ja toovad lapselikku rõõmu. Samuti sellele, kuidas võimaldada töö- ja eraelu tasakaal. Näiteks osales Scoro 2017. aastal Peresõbraliku tööandja konkursil, et promoda enda head töökeskkonda ka väljaspoole.
  • Suurel osal ettevõtetest on eesmärgiks kasv, kuid kiire kasvuga peab meeles pidama, et ei antaks järele heades töötingimustes. Samuti tuleb töötajate rahulolu pidevalt uurida, sest firma kui kasvav organism muutub ajas ja olus.
Scoro soovitused värbamiseks:
  • Lase oma töötajatel jagada töökuulutusi oma sotsiaalvõrgustikus. Taaskord võetakse tuttava kaudu tulnud töökuulutust siirama soovitusena kui näiteks CV Keskusest või CV Onlinest.
  • Kasuta võimalikult palju erinevaid platvorme, sotsiaalmeedias nt blogi, Facebooki, Instagrami. Üritusturundus annab kandidaatidele võimaluse tunnetada potentsiaalset töökultuuri ja näost-näkku küsimusi küsida, seega ära pelga korraldada lahtiste uste päevi, külalisloenguid, suvepraktikaid jms.
  • Sealhulgas käi ajaga kaasas ja ära jäta uusi vahendeid kahe silma vahele (MeetFrank, Hundred5 jt). Kui otsid uuendusmeelset töötajat, kes on trendidega kursis, siis tõenäoliselt kasutab ka tema uusi platvorme.
  • Kaasa värbamisprotsessi ka ülejäänud tiimiliikmeid – just nemad peavad uue kolleegiga igapäevaselt läbi hakkama saama.

Lõpuks, nii artikli kui töösuhte omaks

Üks Eestile spetsiifilisi omadusi, on see kui väikene on meie maailm. Kui nüüd seda ringi kitsendada veel enda ettevõtte valdkonnaga, siis jääb üsna väikene seltskond alles. Ükskõik mis põhjustel on töösuhe oma töötajaga lõpetatud, siis peaks seda alati tegema nii viisakalt ja heade soovidega kui võimalik. Tuleb meeles pidada, et ka meie endised töötajad on meie brändi kandjad ja referentsiks uutele huvilistele. Näiteks leiab huvitatud kandidaat väga kergesti LinkedIni (vahel ka Facebooki) kaudu üles teie ettevõttes töötavad või töötanud tuttavad. Siin on moment, mis võib hea sõna puhul teha kogu turunduse teie eest, aga rahulolematu töötaja puhul teha nähtud vaeva olematuks. Ettevõtte sisekliimat ei saa teeselda, bränding algab ettevõtte seest ja kui töökeskkond on mäda, siis ägedad disainid töökuulutustes seda ei paranda.

Miks sind peaks huvitama tööandja bränding?
  • Madalam tööjõu voolavus
  • Madalamad tööjõu leidmise ja palkamise kulud
  • Suurem tõenäosus saada endale valdkonna tipp talendid

 Kaire Tammer, turundusjuht
Katriin Bachmann, turundusspetsialist
Kasutatud on ka materjale Scoro lahtiste uste päevalt “Kuidas kujundada tööandja brändi?”


0 Comments

Turunduskonsultant või töötaja – 4 mõtet tähtsa valiku tegemiseks

3/24/2019

0 Comments

 
Picture

Viimaste aastatega on turundusteenuse osutajate hulk kasvanud, seal hulgas nii freelancerite, konsultantide kui agentuuride arv. Rohkete valikutega on ka tugevamaid kerge kimbutama valikuparadoks (paradox of choice), siit aga idee võtta mõned mõtted sel teemal kokku ja teha lugeja elu lihtsamaks.

TÖÖ HULK

Kõigis ettevõtetes pole vajadust täiskohaga turundusjuhi järele, kas siis valdkonna spetsiifika või muu tõttu. Sellises olukorras nähakse valikuvõimalusi must-valgelt, võtta turundusinimene palgale või proovida veel ilma hakkama saada. Lisavõimaluseks on võtta keegi tööle poole kohaga, aga sellist kvalifitseeritud tööjõudu pole jällegi saadaval. Siin aitabki välja turunduskonsultant, kes teeb tööd täpselt nii palju kui ettevõttel vaja, omab vastavaid oskusi ja kellele „tagumikutundide“ eest maksma ei pea. 
Kui aga ettevõte ise on suur ja peab plaani turundusele suuri summasid kulutada, siis tasuks tõepoolest kohe esimesel võimalusel mõelda täiskohaga turundusjuhi palkamisele. Miks mitte võtta turunduskonsultant isegi abiks palkamisprotsessis, sest tõenäoliselt oskab ta firma vajadustele vastava töötaja välja valimisel abiks olla.

HIND

Palgatöötaja puhul sõltub hind peamiselt tema varasemast töökogemusest ja lisandub kõige töö jaoks vajaliku hankimine. Turunduskonsultandi palkamisel puuduvad püsikulud kontori tehnikale, tarvetele, töökohale, koolitustele, puhkuse- jms hüvitistele. Konsultandi tiim suudab vajadusel tagada aastaringse teenuse olemasolu, sest on arvestatud haiguste ning puhkustega.  
Turunduskonsultantide töös on palju vajadust networkingu järele ja seega on neil tõenäoliselt olemas koostööpartnerid, kellelt saab „sõbra“-hinnaga kvaliteetseid trükiseid, disaine, videoklippe jms. Palgatöötaja on tõenäoliselt harva pidanud selliseid tutvusi leidma või on need majas sees olemas olnud.

PERSPEKTIIV

Igapäevaselt kolleegidega tööruumides ja lõunal jutustamine aitab kaasa team-buildingule ning koostööle. Küll aga võib suur usk oma brändi tuua tihtipeale kaasa nn brändipimeduse. Väline konsultant näeb olukorda värske pilguga ja haldab ka teisi brände, seega on tema turunägemus vähem kallutatud.
Sageli on konsultandi suurema pildi nägemisest kasu juba esimesel kohtumisel, kus selgub kas tuleks alustada „vundamendi ladumisest“ või piisab materjalide ja tegevuste kaasajastamisest ja juurde loomisest. 
Konsultandi teeb tema hinnangutes objektiivsemaks ka see, et  ta pole mõjutatud „kontoripoliitikast“. Heade suhete hoidmine kolleegidega, ametikõrgendus ja vajadus töökohta säilitada muutuvad sagedasti roosadeks prillideks otsuste tegemisel. Kiidulaul on tore, aga kas selle eest on soovi ka maksta?

VASTUTUS

Turunduskonsultant vastutab kõigi oma tegude eest teie vahel sätestatud kokkuleppe ja lepinguga. Tegemist on partnerlussuhtega, kus mõlemad osapooled on iseenda ülemused. Konsultandil puudub juhataja näol turvavõrk, kuid see tähendab suuremat iseenese vastutusvõimet. Konsultant vastutab kohtumiste, eesmärkide ja etappide täide viimise eest ise. 
Ka palgatöötaja vastutab oma töö eest, kuid olles mutter ettevõtte hierarhias siis kehtivad teised mängureeglid.

Küsimused, mida endale esitada enne turunduskonsultandi või töötaja palkamist:

- Milliseid kompetentse mul oleks vaja, mida mul hetkel firmas ei ole   
​( turunduskompetents, äriline mõtlemine)?
- Kas ma vajan täiskohaga spetsialisti?
- Mis on minu eelarve?
- Mis on minu lühi- ja pikaajalised eesmärgid?

Kaire Tammer, turundusjuht
​Katriin Bachmann


0 Comments

Otsime uut meeskonnaliiget- raamatupidajat

3/21/2019

0 Comments

 
Picture

Oleme rõõmsad, et üha rohkem uusi kliente meie meeskonda usaldab. 
Kuna kasvame, vajame uusi meeskonnaliikmeid.

Tule liitu meie väikese, kuid ühte hoidva meeskonnaga, kui:
  • Väärtustad sõbralikku töökeskkonda ja toetavat meeskonda
  • Oled huvitatud elukestvast õppest- enese täiendamisest ja enesearengust
  • Sulle meeldivad kaasaegsed tehnoloogiad ja soovid maksimaalselt kasutada programmide võimalusi 
  • Sulle meeldib töö arvude ja andmetega
  • Oled süstemaatiline, täpne ja iseseisev oma töölaua planeerimisel
  • Lähtud põhimõttest, et " kui ma ei tea, siis ma uurin ja küsin"
  • Valdad eesti ja inglise keelt

​Erialased pädevused:
  • Raamatupidaja või sarnane haridus lõpetatud või omandamisel
  • Töökogemus raamatupidajana vähemalt 4 aastat
  • Boonuseks on Directo programmi tundmine

Tööülesanded:
  • Raamatupidamisteenuse pakkumine alates algdokumentide sisestamisest, palkade arvutamisest kuni aruannete koostamiseni.
  • Suhtlemine klientide, maksuametiga, finantsaudiitoriga
  • Kasutatavad programmid: Directo, Merit, Erplybooks

Ettevõte pakub:
  • Sõbralikku töökeskkonda
  • Spordisoodustust
  • Paindlikku töövormi ehk kontori  ja kodukontori kombineerimist
  • Konkurentsivõimelist töötasu
  • Karjäärivõimalust ( huvi ja pädevuse korral pearaamatupidaja positsiooni)

Kontori asukoht: Tallinn, Suur-Sõjamäe
Tööle asumise aeg: ASAP
Tööaeg: Täistööaeg ( esimestel kuudel soovi korral 100 h/kuus)

Kandideerimiseks saada CV ja enesetutvustus: kaire@fmd.ee . Lisainfo tel 55 99 5605

Finants ja Marketing OÜ on ühendanud kaks klientide jaoks strateegilist valdkonda- raamatupidamise ja turunduse, sest korras finantsid ning läbimõeldud turundus- ja müügitegevus on just need, mis ettevõtte käekäigus olulist rolli mängivad.
Meie klientideks on nii alustavad väikeettevõtted kui keskmise suurusega ja kuni poolesaja töötajaga tootmis- ja teenindusettevõtted.


0 Comments

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    August 2020
    May 2020
    March 2020
    December 2019
    May 2019
    March 2019
    February 2019
    August 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    January 2018
    December 2017

    Categories

    All
    Raamatupidamine
    Turundus

    RSS Feed





Finants ja Marketing OÜ  |  Suur-Sõjamäe 50a, Tallinn |  Phone:  +372 55995605  |    E-mail: kaire@fmd.ee
  • Avaleht
  • Raamatupidamine
  • Turundusteenus
  • Reklaami disain ja tootmine
  • Ettevõttest
  • Huvitavat lugemist