Meie hoiame Sinu ettevõtte finantsid korras ja turundustegevuse ajakohasena
![]() Õnnestunud tööandja brändimist ei tuleks mõõta mitte kasvanud kasumis, vaid kandideerivates ja palgatud talentides. Mis – tõsi küll – võivad kokkuvõttes käsikäes käia. Kaire Tammer, turundusjuht 1996. aastal avaldasid Simon Barrow ja Tim Ambler teadusliku artikli nimega „The Employer Brand“, mida loetakse esimeseks tööandja brändingu ideed tutvustavaks teoseks. Loomulikult oli seda mõtet ka varem siin-seal ringi pillutud, kuid mitte sarnases mahus. Juba 1997. aastal ilmus Harvard Business Pressilt „The War for Talent“, mis käsitles sarnast temaatikat. Tänaseks leiab sadu artikleid ja arvamusliidreid (nt Brett Minchington) rääkimas tööandja brändingu teemal, kuid ikkagi aetakse selle tähendust sassi laiemalt värbamisturundusega. Tööandja bränding keskendub vähem ettevõtte pakutavatele toodetele või teenustele ning tegeleb hoopiski enese kui hea tööandja tutvustamisega. Õnnestunud tööandja brändimist ei tuleks mõõta mitte kasvanud kasumis, vaid kandideerivates ja palgatud talentides. Mis – tõsi küll – võivad kokkuvõttes käsikäes käia. Käimasolevates projektides puutun ikka ja jälle kokku tööandja brändinguga ja Scoro samateemalise seminari külastus ajendas tegema mõtetest kokkuvõtet. Tööturg 2019. aastal Eestis on viimasel ajal probleemiks olnud kvalifitseeritud töötajate puudus ja konkurents talentide pärast, mis ka tõenäoliselt on teinud tööandja brändingu sedavõrd kuumaks teemaks. Loomulik põlvkonnavahetus tööturul on muutnud keskmise inimese ootusi töökohale. Kui varasemalt oli ideaaliks töötada elu jooksul ühes-kahes ettevõttes ja tuua leib lauale, siis hetkel aktiivne tööpõlvkond hindab kodu ja töö ühildamise võimalusi, paindlikku tööaega, huvitavaid ülesandeid, kaasaegseid tööruume, panust ühiskonna ja enese arengusse. Reaalsuses dikteerivad tänase päeva tööturgu töötajad mitte tööandjad. Statistikaameti andmetel on pikaajaliste töötute arv viimase 20 aasta väikseim ja töötuse määr vaid 5,4%. Samal ajal nägi 2018. aasta rekordilist osaajaga töötajate arvu (82 000 inimest), mida on kindlasti võimendanud vastutulelikumad töötingimused ja vajadus kvalifitseeritud tööjõu järgi (ka siis, kui see on ainult poole ajast või kontorist eemal). Need, kellel oli varasemalt raske endale töökohta ühel või teisel põhjusel leida, on samuti paindlikumas töömaailmas konkurentsivõimelisemad. Minu väärtused tööandjana Ise hakkasin ettevõtjaks, sest minu isikuomadused, ootused töökohale ja -keskkonnale, olid midagi mida tol momendil tööturg ei pakkunud. Nagu öeldakse – ära vingu, vaid tee ise paremini, nii sai ka tehtud otsus endale meelepärane töökoht ise luua. Usun, et pole ainus, kellele ei meeldi kammitsatesse ja raamidesse surumine. Nagu paljud – tean ise, et olen kohusetundlik, töö saab alati tehtud, kokkulepetest kinnipeetud ja eesmärgid saavutatud. Kui töö iseloom seda just ei nõua (klienditeenindus vms), siis näen nn tagumikutundide tegemist tagurliku tingimusena. Ka antud artiklit kirjutan pühapäeva õhtul kell 18, sest juhtumisi on just praegu langenud kokku tingimused, mis aitavad mul keskenduda: ei lenda peale uusi ülesandeid ega e-maile, kontoris on surmvaikus, aju puhanud ja mõtted vabad. Varasemalt palgatöölisena ei tundunud mulle aus olukord, kus eelmine õhtu tuli kontoris viibida 20-ni õhtul, aga järgmisel päeval sama säravalt kell 8 uuesti platsis olla, sest muidu tervitas kolleegide silmis tööluusis süüdistav pilk. Hindan positiivset õhkkonda, kus ei ussitata ja ei nähta sisepingetes võimalust töökoha sisese konkurentsi tekitamiseks. Tulles mineviku meenutuste juurest tagasi tänapäeva, siis just need momendid on mind vorminud tööandjaks, kes valmis oma töötajatele pakkuma paindlikku tööaega ja -tingimusi. Loomulikult tuleb siinkohal silmas pidada, et selline töövorm ei sobi kõigile ja nõuab suurt vastastikku usaldust. Klientide vajadused, pangamaksete kellaajad, tööde tähtajad ja muud tööprioriteedid peavad paigas olema, sest erinevates asukohtades viibides pole vajadusel võimalik uksele koputada ja koheselt aru pärida. Ehk siis tööandja poolse suure vabadusega antakse kaasa ka suur vastutus. Ja kui inimesena tead, et tähtajad kipuvad ununema, paberid kaduma, mõte kodus uitama – säästa nii end kui tööandjat kodukontori kadalipust. Mõtted Scoro seminarilt, mis vajaksid üle kordamist Scoro seminaril oli palju tuttavaid mõtteid, kuid enim jäi kõlama see, et ettevõtte kultuuri ei saa teeselda. Kui sisekliima ja töökeskkond ei ole head, siis närib uus töötaja kiirelt läbi talle tekitatud valeootused. Tundub mõneti ilmselge, aga tööandja brändingu puhul tuleks rõhku panna ka teadlikkuse suurendamisele. Moment, kus sinu juurde kandideerivad inimesed, kellele ei pea enam seletama enda brändi põhiväärtusi vaid saab nende kohta kandidaadilt endalt pärida, on vihje õnnestunud imago-loomest. Mõned nipid enda kui ihaldatud tööandja brändimiseks:
Üks Eestile spetsiifilisi omadusi, on see kui väikene on meie maailm. Kui nüüd seda ringi kitsendada veel enda ettevõtte valdkonnaga, siis jääb üsna väikene seltskond alles. Ükskõik mis põhjustel on töösuhe oma töötajaga lõpetatud, siis peaks seda alati tegema nii viisakalt ja heade soovidega kui võimalik. Tuleb meeles pidada, et ka meie endised töötajad on meie brändi kandjad ja referentsiks uutele huvilistele. Näiteks leiab huvitatud kandidaat väga kergesti LinkedIni (vahel ka Facebooki) kaudu üles teie ettevõttes töötavad või töötanud tuttavad. Siin on moment, mis võib hea sõna puhul teha kogu turunduse teie eest, aga rahulolematu töötaja puhul teha nähtud vaeva olematuks. Ettevõtte sisekliimat ei saa teeselda, bränding algab ettevõtte seest ja kui töökeskkond on mäda, siis ägedad disainid töökuulutustes seda ei paranda. Miks sind peaks huvitama tööandja bränding?
Kaire Tammer, turundusjuht Katriin Bachmann, turundusspetsialist Kasutatud on ka materjale Scoro lahtiste uste päevalt “Kuidas kujundada tööandja brändi?”
0 Comments
Viimaste aastatega on turundusteenuse osutajate hulk kasvanud, seal hulgas nii freelancerite, konsultantide kui agentuuride arv. Rohkete valikutega on ka tugevamaid kerge kimbutama valikuparadoks (paradox of choice), siit aga idee võtta mõned mõtted sel teemal kokku ja teha lugeja elu lihtsamaks. TÖÖ HULK Kõigis ettevõtetes pole vajadust täiskohaga turundusjuhi järele, kas siis valdkonna spetsiifika või muu tõttu. Sellises olukorras nähakse valikuvõimalusi must-valgelt, võtta turundusinimene palgale või proovida veel ilma hakkama saada. Lisavõimaluseks on võtta keegi tööle poole kohaga, aga sellist kvalifitseeritud tööjõudu pole jällegi saadaval. Siin aitabki välja turunduskonsultant, kes teeb tööd täpselt nii palju kui ettevõttel vaja, omab vastavaid oskusi ja kellele „tagumikutundide“ eest maksma ei pea. Kui aga ettevõte ise on suur ja peab plaani turundusele suuri summasid kulutada, siis tasuks tõepoolest kohe esimesel võimalusel mõelda täiskohaga turundusjuhi palkamisele. Miks mitte võtta turunduskonsultant isegi abiks palkamisprotsessis, sest tõenäoliselt oskab ta firma vajadustele vastava töötaja välja valimisel abiks olla. HIND Palgatöötaja puhul sõltub hind peamiselt tema varasemast töökogemusest ja lisandub kõige töö jaoks vajaliku hankimine. Turunduskonsultandi palkamisel puuduvad püsikulud kontori tehnikale, tarvetele, töökohale, koolitustele, puhkuse- jms hüvitistele. Konsultandi tiim suudab vajadusel tagada aastaringse teenuse olemasolu, sest on arvestatud haiguste ning puhkustega. Turunduskonsultantide töös on palju vajadust networkingu järele ja seega on neil tõenäoliselt olemas koostööpartnerid, kellelt saab „sõbra“-hinnaga kvaliteetseid trükiseid, disaine, videoklippe jms. Palgatöötaja on tõenäoliselt harva pidanud selliseid tutvusi leidma või on need majas sees olemas olnud. PERSPEKTIIV Igapäevaselt kolleegidega tööruumides ja lõunal jutustamine aitab kaasa team-buildingule ning koostööle. Küll aga võib suur usk oma brändi tuua tihtipeale kaasa nn brändipimeduse. Väline konsultant näeb olukorda värske pilguga ja haldab ka teisi brände, seega on tema turunägemus vähem kallutatud. Sageli on konsultandi suurema pildi nägemisest kasu juba esimesel kohtumisel, kus selgub kas tuleks alustada „vundamendi ladumisest“ või piisab materjalide ja tegevuste kaasajastamisest ja juurde loomisest. Konsultandi teeb tema hinnangutes objektiivsemaks ka see, et ta pole mõjutatud „kontoripoliitikast“. Heade suhete hoidmine kolleegidega, ametikõrgendus ja vajadus töökohta säilitada muutuvad sagedasti roosadeks prillideks otsuste tegemisel. Kiidulaul on tore, aga kas selle eest on soovi ka maksta? VASTUTUS Turunduskonsultant vastutab kõigi oma tegude eest teie vahel sätestatud kokkuleppe ja lepinguga. Tegemist on partnerlussuhtega, kus mõlemad osapooled on iseenda ülemused. Konsultandil puudub juhataja näol turvavõrk, kuid see tähendab suuremat iseenese vastutusvõimet. Konsultant vastutab kohtumiste, eesmärkide ja etappide täide viimise eest ise. Ka palgatöötaja vastutab oma töö eest, kuid olles mutter ettevõtte hierarhias siis kehtivad teised mängureeglid. Küsimused, mida endale esitada enne turunduskonsultandi või töötaja palkamist: - Milliseid kompetentse mul oleks vaja, mida mul hetkel firmas ei ole ( turunduskompetents, äriline mõtlemine)? - Kas ma vajan täiskohaga spetsialisti? - Mis on minu eelarve? - Mis on minu lühi- ja pikaajalised eesmärgid? Kaire Tammer, turundusjuht Katriin Bachmann Oleme rõõmsad, et üha rohkem uusi kliente meie meeskonda usaldab. Kuna kasvame, vajame uusi meeskonnaliikmeid. Tule liitu meie väikese, kuid ühte hoidva meeskonnaga, kui:
Erialased pädevused:
Tööülesanded:
Ettevõte pakub:
Kontori asukoht: Tallinn, Suur-Sõjamäe Tööle asumise aeg: ASAP Tööaeg: Täistööaeg ( esimestel kuudel soovi korral 100 h/kuus) Kandideerimiseks saada CV ja enesetutvustus: kaire@fmd.ee . Lisainfo tel 55 99 5605 Finants ja Marketing OÜ on ühendanud kaks klientide jaoks strateegilist valdkonda- raamatupidamise ja turunduse, sest korras finantsid ning läbimõeldud turundus- ja müügitegevus on just need, mis ettevõtte käekäigus olulist rolli mängivad. Meie klientideks on nii alustavad väikeettevõtted kui keskmise suurusega ja kuni poolesaja töötajaga tootmis- ja teenindusettevõtted. |
AuthorWrite something about yourself. No need to be fancy, just an overview. Archives
August 2020
Categories |